piątek, 2 sierpnia 2013

Pełnoziarnisty omlet nakrapiany borówkami :)

Chcę Wam przedstawić kolejny egzemplarz omleta. Użyłam pełnoziarnistej mąki orkiszowej. Dla aromatu dodałam do ciasta pół łyżeczki pasty z wanilii.  Jak to bywa z mąką pełnoziarnistą omlet jest ciemniejszy i bardziej syty, ale w trakcie jego smażenia możecie napotkać na małe utrudnienia, ponieważ nie będzie tak giętki i elastyczny, jak ten z jaśniejszej mąki. W związku z tym podnoszenie brzegów w celu podlewania płynnym ciastem powinniśmy rozpocząć kiedy pierwsza warstwa dobrze się wypiecze. Również przy odwracaniu zwolnijcie tempo i zróbcie to delikatnie, tak żeby omlet nie pękł, a pozostałości płynnego ciasta nie wylądowały poza patelnią :)
Kremem czekoladowym wysmarowałam jeszcze gorący omlet, na warstwę rozpuszczającej się czekolady nałożyłam jogurt naturalny i posypałam sporą ilością borówek. Jeśli nie użyjecie kremu czekoladowego polecam Wam zastąpienie go miodem, który rewelacyjnie pasuje do borówek.
Po takim śniadaniu z energią można zabrać się za codziennie sprawy :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz