poniedziałek, 25 marca 2013

Wiosno! Czekamy, jemy banany :)

Ciasto czekoladowe już znacie, ale dziś chcę zaproponować wersję, może mniej wyrafinowaną, ale za to dla każdego słodyczożercy.
Ciasto czekoladowe z banami.
Sądząc po wyglądzie, banany mają teraz swój czas, bo pięknie wyglądają, nie zalegają zielone i cierpkie w skrzynkach. Żółciutkie, słodkie takie lubię najbardziej. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, żeby te słodkie owoce dodać do ciasta. Banany zawsze idealnie pasują z czekoladą, dlatego do ciasta dodajemy kakao lub gorzką czekoladę. Po ostatnich wypiekach zostało mi w szufladzie tylko pół tabliczki gorzkiej czekolady, musiałam więc uzupełnić masę dodając kakao.
Żeby zapewnić jakiś akcent ułożyłam na wylanym do foremki cieście pokrojonego w plasterki banana i każdy plasterek posypałam odrobiną cukru brązowego, aby karmelizował się w trakcie pieczenia. Powstały pyszne czipsy bananowe, tylko nie wyglądało to tak pięknie jak zamierzałam. Zostały nawet skomentowane, że wyglądają jak ogórek :) Może i przypominają ogórki, ale smakują tak jak powinny.
Do tego ciasta proponuję dodawać naprawdę niewielkie ilości cukru, ponieważ słodycz owoców jest wystarczająca.
Przepis wzbogaciłam o imbir, cynamon i kardamon, dzięki temu ciasto nie jest mdłe.
Po porcji ciasta można wyjść na spacer po chrzęszczących lodem wiosennych chodnikach. Albo.... zapaść w drzemkę i pomarzyć o trawiastych połaciach :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz